Nostalgiker???

Jag vet inte vad det är med mig? egentligen? tror väl att alla tänker såhär men är så HIMLA obsessed med att komma ihåg saker och bevara minnen  från nu. Skriver dagbok för att kunna komma ihåg och tar bilder analogt för att ha i ett fotoalbum så jag kan ta fram senare i livet och bara gotta mig i minnen från ungdomen. Det hela började nog med att jag hittade massa gamla bilder och FRAMFÖRALLT kärleksbrev till+från mamma i en stor låda hemma hos mormor och läste igenom allt (utan att fråga ja:)) och fick en sån ÅNGEST för att vad ska jag ens uppleva??? tänk om jag inte får några fina historier, inga roliga (pinsamma) fina kärleksbrev, inga töntiga resebilder med massa konstiga människor. Eller ännu värre(?): jag har massa sånna stunder, hela livet är som ett stort äventyr MEN så glömmer jag att dokumentera så att jag inte kan dela det med framtida barn/män/vänner utan bara får ha kvar det i huvudet.  Ja, jag vet att det är helt orimliga tankar för vad är det egentligen som spelar roll? SVAR: stunderna inte minnena men jag har nån konstig skräck att allt bara försvinner? alltså passerar obemärkt.

I alla fall var jag hos farmor och farfar igår/idag och fick kolla i massa album, bland annat från när de åkte på resa till moskva för 45 år sen!!!!!! och gifte sig i japan 🙂 Tänkte dela med mig av några bilder jag fotade av för att jag tyckte dom var så fina och matchade perfekt till detta inlägg.

Skärmavbild 2015-12-27 kl. 22.23.46

Moskva + farfar 🙂

Skärmavbild 2015-12-27 kl. 22.24.37

Farfar i Japan

familjefoto i japan och båttur till (helsingfors??)

Skärmavbild 2015-12-27 kl. 22.24.49

Farmor på deras bröllop i Japan

Tycker att det är så häftigt att se delar av människor som man är jättenäras liv på ett sätt som man inte alls känner dom. De var så snygga och coola (farmors kläder!!), det är typ som två människor som jag inte känner fast att jag känner dom jätteväl? konstigt men fint 🙂

/Moa

En reaktion på ”Nostalgiker???

  1. Aassååååå jag känner också så hela tiden!!! som stressen inför att lämna in en uppsats typ fast läraren är en själv om 20 år och uppsatsen är ungdomen xP tror också det handlar om att allt är så himla amaze just nu så man försöker hålla fast vid allt precis som det är nu genom att hålla på och älta det fast egentligen så kommer det ju vara lika/mer fantastiskt fast på ett annat sätt om 1 år eller 3 år eller 5 år!!

    Gilla

Kommentera

